Mūsų
mokykla – „Erasmus+“ projekto partneris
Šiaulių miesto savivaldybės
administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė „Erasmus+“ programos projekto „Ugdymo karjerai sistemos
tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo
mokyklose“, finansuojamo remiant Europos Komisijai paraišką.
Projektui skirtas finansavimas –
111.524,00 Eur.
Projekto trukmė – 24 mėnesiai.
Projekto tikslas – ugdymo karjerai
sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo
mokyklose.
Pastebėtina, kad neatitikimai tarp
šiuolaikinės švietimo sistemos ir darbo rinkos yra
sudėtingas klausimas. Projekto dalyvių organizacijos pasirengimo
projekto paraiškos teikimui etapo metu išreiškė požiūrį,
kad verslo pagrindų mokymo įvedimas į mokyklas, tinkamas
profesinis konsultavimas bei ugdymas karjerai, tiesioginis glaudus ryšys
su verslu yra labai svarbus bendrojo ugdymo mokyklų žingsnis
pozityviems tolimesnio mokinių užimtumo rezultatams siekti. Šį
svarbų iššūkį galima išspręsti ne tik
keičiant ugdymo karjerai sistemos procesus mokyklose, juos tobulinant,
adaptuojant pagal mokinių poreikius, bet ir padedant aktyvioms
iniciatyvoms, tokioms kaip darbo stebėjimo vizitai ar struktūruoti
kursai užsienyje, kadangi daugeliu minėtu klausimų pasisemti
patirties Lietuvoje paprasčiausiai nėra iš ko, nes ugdymo
karjerai sistemos tobulinimo ir efektyvumo didinimo veiklos kol kas tik
prasideda Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose.
Į darbo stebėjimo vizitus vyks
asmenų grupės, sudarytos iš 2-3 žmonių, atsakingų
už ugdymo karjerai veiklų organizavimą, įgyvendinimą
ir priežiūrą Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklose
bei Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo
skyriuje. Planuojama darbo stebėjimo vizitų trukmė - 3 darbo
dienos. Į struktūruotus kursus vyks dalyvių grupės,
sudarytos iš 4-6 asmenų kiekvienai kursų temai. Planuojama
kursų trukmė – 5 darbo dienos. Kursuose iš viso dalyvaus 28
asmenys, o į darbo stebėjimo vizitus vyks 41 darbuotojas.
Tikimasi, kad po dalyvavimo projekto
veiklose projekto dalyviai gebės padėti mokiniams giliau pažinti
save ir darbo pasaulį, o tai sudarys prielaidas jiems priimti
adekvačius tolimesnės karjeros sprendimus. Tikimasi, kad projekto
dalyviai atnaujins ir geriau gebės savo veikloje taikyti efektyvius ugdymo
karjerai modelius, pagilins žinias, kaip patraukliau įtraukti
mokinius į ugdymo karjerai veiklas. Planuojama, kad įgyta patirtis
prisidės prie pagalbos mokiniams lengviau pereiti į kitą
karjeros – mokymosi ar darbo – aplinką, prisidės prie
efektyvesnės darbo paieškos. Tarpusavio mokymas(is)
taip pat gali būti laikomas tvaraus profesinio tobulėjimo
šaltiniu, o ugdymo karjerai integravimas į dalyko turinį,
pagalbos mokiniui teikimas dalykų pamokose gali tiesiogiai prisidėti
prie mokinių ateities sėkmės, todėl tikimasi, kad projekto
dalyviai įgis ir šios patirties.