Projektinė veikla |
|
|
Tarptautinio Erasmus + projekto STEAM UGDYMO TOBULINIMAS INTEGRUOJANT DARNAUS VYSTYMOSI PRINCIPUS mokytojų tobulinimosi kursai BarselonojeGegužės 20 24 dienomis Ragainės progimnazijos anglų kalbos mokytoja Toma Pocė ir pradinių klasių mokytoja Gintarė Lauraitienė dalyvavo kursuose Barselonoje Skaitmeniniai įrankiai kalbų mokytojams pagal Erasmus+ projektą KA 122 STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymosi principus. Tema pasirinkta neatsitiktinai, nes šiandien mes, kaip informacinė visuomenė, esame spartaus ne tik informacinių technologijų vystymosi ir diegimo proceso dalis, bet ir gyvename nuolat tobulėjančiame ir švietėjiškame XXI a. Informacinės technologijos ir sparčiai tobulėjantis dirbtinis intelektas (DI) mokinių kasdieniniame gyvenime užima vis svarbesnę vietą. Tad jeigu pripažįstame glaudų ugdymo(si) ryšį su mokinių patirtimi ir kasdieniniu gyvenimu IKT ir DI integravimo svarba pamokoje yra labai didelė ir sunkiai atsiejama viena nuo kitos dalis. Sėkmingas mokymas(is) turi priartėti prie šiuolaikinio gyvenimo tendencijų ir jis turi padėti augti ir mokyti(s) XXI amžiaus mokiniams. Pedagogės kartu su dar 8 dalyviais iš Europos atnaujino ir pagilino turimas žinias apie IKT naudojimą pamokose. Dalijosi patirtimi, galimybėmis ir idėjomis apie įtraukųjį ugdymą, kuris itin aktualus šių dienų ugdymo kontekste. Mokėsi užsienio kalbos integravimo subtilybių susijusių su daile, muzika ir turinio kūrimu. Mokėsi kaip kurti video, jį redaguoti ir publikuoti. Itin didelį įspūdį paliko veiklos Barselonos Nacionalinio meno muziejuje, kuriame didelis dėmesys buvo skiriamas bendradarbiavimo, komunikavimo ir kūrybiškumo kompetencijoms. Po kursų tikimasi, kad vis dažniau išmaniosios technologijos bus taikomos ir naudojamos ugdymo procese. Tarptautinio Erasmus + projekto STEAM UGDYMO TOBULINIMAS INTEGRUOJANT DARNAUS VYSTYMOSI PRINCIPUS mokytojų tobulinimosi kursai BarselonojeGegužės 6-10 dienomis anglų kalbos mokytoja Vida ir specialioji pedagogė Kamilija dalyvavo kursuose pagal Erasmus+ projekto "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant vystymo principus" Barselonoje. Pedagogės atnaujino ir pagilino turimas žinias apie STEAM veiklas ugdymo procese: kaip lavinti mokinių kritinį mąstymą, kaip skatinti patyriminį mokymąsi savo artimoje aplinkoje, kokias IT naudoti pamokose. Tarptautinio Erasmus + projekto STEAM UGDYMO TOBULINIMAS INTEGRUOJANT DARNAUS VYSTYMOSI PRINCIPUS mokytojų tobulinimosi kursai Barselonoje2024 m. tęsiant tarptautinio Erasmus+ projekto "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymo principus" įgyvendinimą, kovo 18 23 d. Ragainės progimnazijos administracijos atstovės Dinara Vitkuvienė ir Lijana Jurgelienė dalyvavo mokytojų tobulinimosi kursuose Bring STEAM to Life: How to Build a School Makerdpace Ispanijoje, Barselonos mieste. Kursų tema svarbi ir aktuali, kadangi STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus. Mokymuose pasidalinta praktine STEAM ugdymo mokykloje patirtimi, aptartos kūrybinių erdvių kūrimo ir tolesnio naudojimo galimybės, aplankytos istorinės vietos, susipažinta su Ispanijos kultūriniu paveldu. Tarptautinio Erasmus + projekto STEAM UGDYMO TOBULINIMAS INTEGRUOJANT DARNAUS VYSTYMOSI PRINCIPUS mokytojų tobulinimosi kursai Tenerifėje
2024 m. tęsiant tarptautinio Erasmus+ projekto "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymo principus" įgyvendinimą,
kovo 11 16 d. Ragainės progimnazijos mokytojos Klelija Rakštytė ir Loreta Krasnickienė dalyvavo mokytojų tobulinimosi kursuose
Experiential learning in Tenerife: Through Nature and History Tenerifės sostinėje Santa Kruze.
Tarptautinio Erasmus+ projekto "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymosi principus" mobilumas Ispanijos mieste Valensijoje
Sėkmingai baigtas antrasis Erasmus+ projekto "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymosi principus" mobilumas
Ispanijos mieste Valensijoje, kuriame dalyvavo mokytojos Lijana Jurgelienė ir Ingrida Donielienė bei 4 šeštokai Liepa A.,
Dovydas K., Vaida V. ir Dovydas P.
Tarptautinio Erasmus + projekto STEAM UGDYMO TOBULINIMAS INTEGRUOJANT DARNAUS VYSTYMOSI PRINCIPUS mobilumas ItalijojeĮgyvendinant tarptautinį Erasmus projektą KASCH122 "STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymosi principus" Ragainės progimnazijos mokytojos Nemira Atstopienė ir Inesa Juocaitė lankėsi Italijoje, Florencijos mieste, kur dalyvavo kursuose Kaip parašyti mokyklai sėkmingą Erasmus projektą". Kursuose praleistas laikas didžiulė investicija į Ragainės progimnazijos bendruomenės tobulėjimą, naujų idėjų ir gerosios praktikos taikymą čia, kur mes gyvename ir veikiame. Sėkmingi tarptautiniai projektai suteikia galimybę ir pedagogams ir mokiniams kurti bendrą ES švietimo kultūrą, kurioje kiekvienas gali veikti kiekvienas, dalintis turima patirtimi ir ateitį kurti kartu. Tarptautinio Erasmus + projekto STEAM UGDYMO TOBULINIMAS INTEGRUOJANT DARNAUS VYSTYMOSI PRINCIPUS mobilumas Turkijoje
2023 m. spalio 9-13 d. mūsų mokyklos aštuntokai Augustė, Justas ir septintokai Dovilė bei Gerardas lankėsi
Turkijos sostinėje Ankaroje. Juos lydėjo mokytojos Ingrida Donielienė ir Klelija Rakštytė. Vizito tikslas buvo
susipažinti su gabių mokinių ugdymo ir STEAM įgyvendinimo sistemomis Turkijoje bei pasidalinti patirtimi, kaip
įgyvendinamas inžinerinis ugdymas ir kaip vykdomos STEAM veiklos Ragainės progimnazijoje. Komanda lankėsi
Sincan Şehit Abdullah Büyüksoy Bilim Ve Sanat Merkezi mokykloje, kuri yra unikali tuo, kad tai vienintelė itin gabių mokinių mokykla Turkijoje.
Erasmus+KA122-SCH projektasParengtas ir laimėtas tarptautinis Erasmus+KA122-SCH projektas STEAM ugdymo tobulinimas integruojant darnaus vystymosi principus. Bendra projekto sąmata 43030 Eur. Priimančios organizacijos partneriai 2 CIRCOLO DIDATTICO SAVERIO VALERIO (Italija), Sincan Sehit Abdullah Buyuksoy Bilim Ve Sanat Merkezi (Turkija) ir CEIP JOSE GARCIA PLANNELS (Ispanija). Projekto tikslas bendradarbiauti ir dalintis patirtimi su ES ugdymo įstaigomis, kurios: yra inžinerinės krypties, orientuojasi į STEAM veiklas, propaguoja darnaus vystymosi principus, vykdo pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, atitinka Erasmus+ tikslus, principus ir kokybės standartus. Projekto mobilumų veiklose dalyvaus 12 mokinių, kursuose ir veiklų stebėjimuose - 10 mokytojų. Ragainės progimnazijoje prasidėjo baigiamieji tarptautinio Erasmus+ projekto Digitally for Climate (Nr. 20211-LV01-KA220-SCH-000029630) renginiai.Vienas iš projekto tikslų - gilinti pradinių klasių mokinių žinias apie pavojingus klimato kaitos padarinius Žemei, ugdyti rūpestingą santykį su gamta, didinti jų supratimą apie savo kasdienių veiksmų pasekmes ir skatinti gyventi draugiškiau aplinkai. Tuo tikslu progimnazijoje atidaryta asociacijos Fotografijos namai narių paroda NEtvarumo invazija. Ragainės progimnazijoje organizuotas respublikinis mokytojų forumas Digi4clima - į pagalbą mokytojui siekiant darnaus vystymosi tikslų ir sprendžiant klimato kaitos problemas.Sėkmingai įgyvendinus tarptautinį Europos sąjungos Erasmus+ KA2 projektą Digitally for climate (Nr. 2021-1-LV01-KA220-SCH-000029630), Ragainės progimnazijoje organizuotas respublikinis mokytojų forumas Digi4clima - į pagalbą mokytojui siekiant darnaus vystymosi tikslų ir sprendžiant klimato kaitos problemas. Forumo metu pristatyta kartu su projekto partneriais iš Žiemgalos regiono kompetencijos centro Latvijoje (projekto koordinatoriai) ir iš Rijekos Techninės kultūros centro Kroatijoje (projekto partneriai) sukurta ugdymo programa Klimatas ir jo kaita, skaitmeninė mokymosi priemonė Klimatas ir jo kaita bei ugdymo gairės mokytojams. Ši skaitmeninė mokymo(si) priemonė padės gilinti pradinių klasių mokinių žinias apie pavojingus klimato kaitos padarinius Žemei, ugdyti rūpestingą santykį su gamta, didinti jų supratimą apie savo kasdienių veiksmų pasekmes ir skatinti gyventi draugiškiau aplinkai bei leis mokytojams ir mokiniams kokybiškai ir lengvai plėsti žinias apie aplinkos tvarumą. Ji taip pat bus naudojama kaip edukacinė priemonė, skirta naudotis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis tiesioginio ir nuotolinio mokymosi metu. Medžiaga bus skelbiama atviros prieigos platformoje latvių, lietuvių, kroatų ir anglų kalbomis. Erasmus+ projektas (Nr. 2021-1-LV01-KA220-SCH-000029630) Digitally for Climate (Digi4clima) sukurtos ir išbandytos pirmosios skaitmeninio įrankio apie klimato kaitą pamokosRagainės progimnazijoje toliau sėkmingai įgyvendinamas tarptautinis Erasmus+ projektas Digitally for Climate (Digi4clima) sukurtos ir išbandytos pirmosios skaitmeninio įrankio apie klimato kaitą pamokos. 1b ir 3b klasių mokiniai dalyvavo pamokose apie klimato kaitą. Pamokoje Kas atsitiko dinozaurams? mokytojų Ingridos, Nemiros ir Gintarės dėka mokiniai susipažino su sparčiais oro sąlygų pokyčiais istorijoje, sužinojo, kodėl išnyko dinozaurai ir kaip tai įtakojo besikeičiantis klimatas. Pamokos Žemė unikali vieta gyventi metu įgijo žinių apie mūsų planetą žemę bei jos formavimąsi ir tai, kaip skirtingas klimatas ir buveinės darė įtaką žemėje egzistuojančiai gyvybei. Įgiję žinių tema Gamtos reiškiniai: lietus, vėjas, kruša, audra, viesulas, pirmokai ir trečiokai susipažino su įvairiais gamtos reiškiniais bei kritulių rūšimis, kaip kritulių savybės susijusios su klimato kaita. Ragainės progimnaziją tęsia tarptautinio Erasmus+ projekto (Nr. 2021-1-LV01-KA220-SCH-000029630) Digitally for Climate (Dig4Clima) įgyvendinimą.Lapkričio mėnesį mokykloje lankėsi projekto Digitally for Climate (Dig4Clima) partneriai iš Latvijos (Zemgales regiona kompetencu attistibas centrs) ir Kroatijos (Centar tehnicke kulture Rijeka). Buvo įsivertinta projekto eiga, aptartos sukurtos skaitmeninės pamokos, numatyti tolesni projekto įgyvendinimo žingsniai. Erasmus+ projekto (Nr. 2021-1-LV01-KA220-SCH-000029630) "Digitally for climate" (Digi4Clima) dalyviai Kroatijoje, Rijekos miesteVasarą Ragainės progimnazijos mokytojai dalyvavo 2-ajame Erasmus+ projekto "Digitally for Climate" ("Digi4Clima") mobilume Kroatijoje, Rijekos mieste. Su projekto partneriais Centar techničke kulture Rijeka (Kroatija) ir Zemgales regiona kompetencu attistibas centrs (Latvija) tęsė elektroninio įrankio apie klimato kaitą kūrimo ir skaitmeninimo darbus. Vizito metu susipažinę su klimato kaitos įtaka Primorje-Gorski kotar County biologinei įvairovei, aplankė unikalius šio regiono objektus Vrelo Cave "Underground beauty" ir Trsat Castle. Erasmus+ projekto (Nr. 2021-1-LV01-KA220-SCH-000029630) "Digitally for climate" (Digi4Clima) dalyviai LatvijojeRagainės progimnazijos mokytojai dalyvavo pirmajame Erasmus+ projekto "Digitally for climate" (Digi4Clima) koordinatorių organizuotame susitikime Latvijoje. Kartu su projekto koordinatoriais iš Latvijos Žemgales regiono kompetencijų plėtros centro bei partneriais iš Rijekos techninės kultūros centro Kroatijoje pradėta kurti skaitmeninė mokymosi priemonė 6-9 metų vaikams Klimatas ir jo kaita. Greitai prabėgo trys kupinos įspūdžių mokymų dienos Jelgavos mieste Latvijoje. Erasmus+ KA220-SCH projektui (Nr. 2021-1-LV01-KA220-SCH-000029630) Digitally for climate" skirtas finansavimasAnglų kalbos mokytojų komandos parengtam tarptautiniam Erasmus+ KA220-SCH projektui Digitally for climate (Digi4Clima) skirtas finansavimas. Projekto partneriai - Zemgales regiona kompetencu attistibas centrs (Latvia) ir Centar tehnicke kulture Rijeka (Croatia), bendra projekto sąmata 245720 Eur., progimnazijai tenkanti suma 59874 Eur. Šiuo projektu tikimasi sukurti ir populiarinti skaitmeninę mokymosi priemonę apie klimato kaitą, kuri suteiks žinių apie aplinkos tvarumą bei padės tobulinti mokinių ir mokytojų skaitmeninį raštingumą. Sukurta priemonė suteiks mokytojams ir mokiniams galimybę naudotis aukštos kokybės ir lengvai naudojamais skaitmeninio mokymosi ištekliais tiek kontaktiniu, tiek nuotoliniu būdu. Erazmus+ programos projektas Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose (Turinas)Ragainės progimnazijos istorijos ir žmogaus saugos mokytoja Loreta Krasnickienė š.m. rugsėjo 26 30 d. dalyvavo Erazmus+ programos projekto Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose darbo vizite Italijoje, Turino mieste. Kartu su kitomis kolegėmis iš įvairių Šiaulių miesto mokyklų mokytoja tobulino bendrąsias kompetencijas ir gilino žinias ugdymo karjerai tema. Vizito metu buvo susipažinta su Italijos švietimo sistema, dalyvauta diskusijoje ieškant panašumų ir skirtumų Italijos ir Lietuvos švietimo sistemose. Vizito metu aplankytos dvi skirtingos mokyklos - profesinio rengimo mokykla IIS Galilei Ferrari ir tarptautinė bendrojo lavinimo mokykla WINS (World International School). Įspūdį paliko pastaroji mokykla, kurioje mokosi tik apie 200 mokinių, mokiniai mokosi anglų kalba, mokykla turi puikius pastatus, stadioną, plaukimo baseiną. Tiesa, tai privati mokykla, išlaikoma joje besimokančių mokinių tėvų ir rėmėjų (Turino Juventus futbolo klubo) lėšomis. Kultūrinės programos metu susipažinta su Turino miesto istorija ir architektūra, aplankytos įžymios miesto vietos, pabuvota Kino muziejuje, pakilta panoraminiu liftu apžiūrėti Turino beveik iš paukščio skrydžio. Šia išvyka projektas baigėsi. Šaunu buvo patekti tarp 69 Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojų, turėjusių galimybę pabuvoti skirtingose Europos valstybėse, susipažinti su kitų ES valstybių švietimo sistemomis, praplėsti savo žinias ir akiratį. (Informacijos autorė Loreta Krasnickienė). Erazmus+ programos projektas Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose (Kipras)Įspūdžiai ir patirtys iš projekto Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose" Rugsėjo 20-24 dienomis Ragainės progimnazijos dailės ir technologijų mokytojas Haris Ostašenkovas bei grupė kitų miesto mokyklų atstovų dalyvavo Erasmus+" programos projekto Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose" mobilumo veiklose Kipre. Čia šiauliečiai turėjo galimybę susipažinti su šios salos švietimo sistema, ugdymu karjerai. Buvo apsilankyta Arch Makarios III techninėje mokykloje, Engomis" gimnazijoje, Akropoleos licėjuje. Apsilankius ugdymo įstaigose, kai kuriose ir su meniniu profiliu, dėmesį patraukė mokinių dekoruotos erdvės, jų pagaminti produktai, kas leidžia jiems įgyti realios praktikos. Techninėje mokykloje yra platus profesinio ugdymo spektras: dailės, dizaino studijos, klasės su įvairiomis mechanikos bei kitomis techninėmis priemonėmis. Čia mokiniai turi galimybę praktiškai susipažinti su variklių, greičių dėžių veikimu, jų sandara, metalo apdirbimo staklėmis. Taip pat kuria dizaino projektus, moderniai interpretuoja klasikinius meno kūrinius. Yra kulinarinis kursas, kur mokiniai patys gamina, mokosi padavėjo profesijos. Pagaminti produktai patiekiami mokyklos valgykloje. Vaikai turintys sutrikimų taip pat dalyvauja visuose ugdymo procesuose. Klasės gana nedidelės po keliolika žmonių. Engomis" gimnazijoje per technologijų pamokas mokiniai mišriose klasėse gamina įvairius projektus. Kursas jų yra konstrukcinės medžiagos, o tekstilė ir mityba yra dėstoma tik progimnazijoje. Vadovėliai beje panašūs kaip ir pas mus. Visų ugdymo įstaigų architektūra panaši: plačios erdvės, vidiniai kiemai su augalija, dideli langai. Viskas pritaikyta karštam klimatui. Įdomu dar ir tai, jog mokyklose yra aprangos kodas: pakaitomis dėvimi juodos, mėlynos ir pilkos spalvos marškinėliai. Minėtųjų įstaigų vadovai taip pat domėjosi Lietuvos švietimo sistema. Buvo suteikta galimybė stebėti kelias pamokas. Taip pat šiauliečiai turėjo ir plačią kultūrinę programą. Grožėtasi Nikosijos miestu, kažkiek liūdėta dėl jo, kaip ir viso Kipro dalijimu į Šiaurės bei Pietų zonas. Šiaurinę pusę kontroliuoja turkai, ji nepriklauso ES. Nikosijoje yra Jungtinių Tautų zona, kur gali susitikti abiejų pusių žmonės. Žinoma galima patekti ir į šiaurinę dalį, yra kontroles punktai. Bet visa tai nuteikia labai liūdnai. Buvo aplankytas Kipro kultūros ir amatų centras, muziejus, aukštai kalnuose esantis Trodisos vienuolynas., sudalyvauta Vyno festivalyje Limasolyje. O taip pat žinoma karšta saulė ir jūra! Tarptautinis eTwinning projektas Dig E-nglish 6a ir 6b klasėse vyksta tarptautinis projektas Dig E-glish, jį vykdo mokytojos Vida Petrošienė ir Kristina Tarbūnienė.
Projekte dalyvauja mokiniai iš Lietuvos, Turkijos ir Šiaurės Makedonijos. Projekto trukmė: 2021 kovo - birželio mėnesiais.
Tarptautinis eTwinning projektas Steam book club 5a ir 5b klasėse vyksta tarptautinis projektas Steam book club, kurį vykdo mokytoja Kristina Tarbūnienė.
Projekte dalyvauja mokiniai iš Lietuvos, Albanijos, Gruzijos, Italijos, Turkijos, Maltos, Portugalijos.
Projekto trukmė: 2020 spalis - 2020 gegužė.
Projektas Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis
20142020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos projektas Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis Ragainės progimnazija dalyvauja ES paramos projekte Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis.
Projekto tikslas didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.
Erasmus+ K1 projektas Increasing Student Success with Training Coaching baigiasi. Kokia iš jo nauda mokiniui? Ragainės progimnazijoje vykdomas Erasmus+ K1 projektas Increasing Student Success with Training Coaching
(Koučingo metodų naudojimas siekiant geresnių mokinių ugdymo(si) rezultatų) eina į pabaigą.
Loreta Krasnickienė
Mūsų mokykla Erasmus+ projekto partneris Šiaulių miesto savivaldybės administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė Erasmus+
programos projekto Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose paraišką. Erasmus+ mokymai Prancūzijoje: Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose 2020 m. vasario 23-29 d. mūsų progimnazijos mokytojas M. Dambrauskas ir dar kitais 5 miesto mokyklų mokytojais
dalyvavo Prancūzijoje Erasmus+ mokymuose Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose.
Mokymų veiklas Prancūzijoje kuravo dr. Giedrė Cibulskaitė-Veršinskienė, Sorbonos universiteto dėstytoja, Aristote įmonės direktorė.
Trumpa Ragainės progimnazijoje vykdomo Erasmus+ K1 projekto Increasing Student Success with Training Coaching (Koučingo metodų naudojimas siekiant geresnių mokinių ugdymo(si) rezultatų) apžvalga 2019 m. pavasarį Ragainės progimnazija laimėjo galimybę dalyvauti tarptauniuose mokymuose ir įgyvendinti programos Erasmus+ K1 projektą Increasing Student Success with Training Coaching
(Koučingo metodų naudojimas siekiant geresnių mokinių ugdymo(si) rezultatų).
KAIP TOBULINASI ŠIAULIŲ RAGAINĖS PROGIMNAZIJOS MOKYTOJAI? Ragainės progimnazijoje jau pusę metų vykdomas programos Erasmus+ K1 projektas Increasing Student Success with Training Coaching (Koučingo metodų
naudojimas siekiant geresnių mokinių ugdymo(si) rezultatų). Šį kartą jo dalyviai - mokytojai. Rugsėjo 30 spalio 11 dienomis mokytojų komanda vyko į
Turkiją. Beveik dvi savaites 8 progimnazijos pedagogai Turkijos mieste Izmire dalyvavo mokymuose, kuriuos vedė puikus lektorius, ES projektų konsultantas
ir profesionalus koučeris Serkut Kinzanlikli.
Projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Klelija Rakštytė, projekto dalyvė, istorijos mokytoja Loreta Krasnickienė. Mūsų mokykla Erasmus+ projekto partnerisŠiaulių miesto savivaldybės administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė Erasmus+ programos projekto Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, finansuojamo remiant Europos Komisijai paraišką. Projektui skirtas finansavimas 111.524,00 Eur. Projekto trukmė 24 mėnesiai. Projekto tikslas ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose. Pastebėtina, kad neatitikimai tarp šiuolaikinės švietimo sistemos ir darbo rinkos yra sudėtingas klausimas. Projekto dalyvių organizacijos pasirengimo
projekto paraiškos teikimui etapo metu išreiškė požiūrį, kad verslo pagrindų mokymo įvedimas į mokyklas, tinkamas profesinis konsultavimas bei ugdymas karjerai,
tiesioginis glaudus ryšys su verslu yra labai svarbus bendrojo ugdymo mokyklų žingsnis pozityviems tolimesnio mokinių užimtumo rezultatams siekti.
Šį svarbų iššūkį galima išspręsti ne tik keičiant ugdymo karjerai sistemos procesus mokyklose, juos tobulinant, adaptuojant pagal mokinių poreikius,
bet ir padedant aktyvioms iniciatyvoms, tokioms kaip darbo stebėjimo vizitai ar struktūruoti kursai užsienyje, kadangi daugeliu minėtu
klausimų pasisemti patirties Lietuvoje paprasčiausiai nėra iš ko, nes ugdymo karjerai sistemos tobulinimo ir efektyvumo didinimo veiklos
kol kas tik prasideda Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose.
Į darbo stebėjimo vizitus vyks asmenų grupės, sudarytos iš 2-3 žmonių, atsakingų už ugdymo karjerai veiklų organizavimą, įgyvendinimą ir priežiūrą
Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklose bei Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriuje. Planuojama darbo stebėjimo vizitų trukmė - 3 darbo dienos.
Į struktūruotus kursus vyks dalyvių grupės, sudarytos iš 4-6 asmenų kiekvienai kursų temai. Planuojama kursų trukmė 5 darbo dienos. Kursuose iš viso dalyvaus 28 asmenys,
o į darbo stebėjimo vizitus vyks 41 darbuotojas.
Tikimasi, kad po dalyvavimo projekto veiklose projekto dalyviai gebės padėti mokiniams giliau pažinti save ir darbo pasaulį, o tai sudarys prielaidas jiems priimti
adekvačius tolimesnės karjeros sprendimus. TOBULĖJIMUI RIBŲ NĖRA
Ragainės progimnazijoje startuoja programos Erasmus+ finansuojamas projektas Increasing Student Success with Training Coaching
(Koučingo metodų naudojimas siekiant geresnių mokinių ugdymo(si) rezultatų).
Šį kartą jo dalyviai - mokytojai. Rugsėjo 30 spalio 11 dienomis mokytojų komanda išvyksta
į Turkijos miestą Izmirą, kur beveik dvi savaites dalyvaus mokymuose, kels kvalifikaciją,
tobulins ir gilins įvairias kompetencijas, anglų kalbos įgūdžius, pokyčių inicijavimo gebėjimus. 20142020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos projektas Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis Ragainės progimnazija dalyvauja ES paramos projekte Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis.
Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos 6 950 880,43 eurų. Projekto trukmė: 28 mėn. (2017 m. kovo 22 d. 2019 m. liepos 22 d.) Vykdant 20142020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos projektą Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis, progimnazija jau yra gavusi 1-4 kl. mokymo priemones - už 3190,77 eurų ir 2019 metais progimnaziją pasieks 5-8 kl. mokymo priemonės - už 4794 eurų. Tarptautinis Erasmus+ projektasRagainės progimnazijos anglų kalbos mokytojų komanda, bendradarbiaudama su kolegomis iš Bulgarijos, Turkijos, Italijos, Portugalijos ir Lenkijos, parengė tarptautinio Erasmus+ projekto Water in our world ataskaitą ir pateikė Švietimo mainų paramos fondui įvertinti. Laikome kumščius ir laukiame pačių aukščiausių vertinimų. Tarptautinis Erasmus+ projektas Water in our world TurkijojeRugsėjo 711 dienomis Ragainės anglų kalbos mokytojos Lijana Jurgelienė ir Klelija Rakštytė kartu su kolegomis iš Bulgarijos, Turkijos, Italijos, Portugalijos ir Lenkijos dalyvavo tarptautinio Erasmus+ projekto Water in our world baigiamajame mokytojų susitikime Turkijoje, Malatijos mieste. Susitikimo metu įsivertinti atlikti darbai, numatytos projekto ataskaitos gairės, apgalvota sklaida, taip pat aplankyti įspūdingo grožio natūralūs vandens telkiniai Darendėje Gunpinar krioklys ir Mėlynasis ežeras. Tarptautinis Erasmus+ projektas Water in our world Lietuvoje Ragainės progimnazijoje sėkmingai vykdomas tarptautinis Erasmus+ projektas Water in our world.
Gegužės mėnesį progimnazijoje viešėjo partneriai iš Bulgarijos, Portugalijos, Italijos, Turkijos bei Lenkijos.
Projekto Erazmus + " atsisveikino popietėVisą savaitę Ragainės progimnazijoje svečiavosi ir įvairiose veiklose dalyvavo Erazmus + " projekto dalyviai - mokiniai iš Lenkijos, Italijos, Turkijios, Bulgarijos ir Portugalijos. Paskutinę viešnagės dieną vyko atsisveikinimo popietė. Mokiniai žaidė žaidimus, vaidino etiudus pagal išsitrauktą temą. Ypač linksmas buvo pasiruošimas vaidinimams. "Erasmus+" projekto dalyviai Italijos pietuose Sicilijoje Kovo 19 23 dienomis progimnazijos mokytojų ir mokinių komanda vyko į tarptautinio Erasmus+ projekto Water in our world
mobilumą Italijos pietuose Sicilijoje, La Punta mieste. Lietuvą ir mokyklą atstovavo anglų kalbos mokytojos Danutė Klimašauskienė
ir Lijana Jurgelienė, muzikos mokytoja Klelija Rakštytė, direktorė Dinara Vitkuvienė bei mokiniai Eimantas Norušaitis ir (8b)
ir Vytautas Doniela (7a). Komanda lankėsi Liceo Statale Ettore Majorana mokykloje. Šalia projekto probleminių sričių buvo paliesta
ir skaudi pabėgėlių integracijos tema. Mokiniai ir mokytojai turėjo puikią galimybę pabendrauti su Italijoje gyvenančių pabėgėliu iš Afrikos.
Tai puikus pavyzdys, kaip imigrantai sėkmingai integruojasi į Europos bendruomenę, siekia išsilavinimo bei ieško karjeros galimybių,
o svarbiausia - turi tvirtas moralines nuostatas ir savo skaudžias istorijas.
ERASMUS + tarptautinis projektas WOW sėkmingai tęsiamas 2017 m. rugsėjo 19 23 d. vyko tarptautinis projekto partnerių susitikimas Lisabonoje (Portugalija),
į kurį vyko projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Danutė Klimašauskienė bei projekto darbo grupės
narė istorijos mokytoja Loreta Krasnickienė.
Tarptautinio Erasmus+ projekto veiklos tęsiasi Vykdydami projekto veiklas bei besiruošdami pristatymams progimnazijos septintų aštuntų klasių mokiniai
Ū. Mitkevičiūtė, V. Doniela, O. Judikavičiūtė, B. Ponetauskas, E. Petrulytė, E. Norušaitis, U. Lesinaitė,
G, Juozapavičiūtė, U. Žaliūkaitė, D. Žibas atliko daug prasmingų darbų gilinosi į pabėgėlių aprūpinimo
problemas, rinko informaciją apie profesijas, susijusias su vandeniu, studijavo natūralius Lietuvos vandens
resursus, vykdė daug kūrybinių užduočių. Water in our world Bulgarijoje Kovo 20-24 dienomis mūsų mokyklos mokytojų ir mokinių komanda vyko į tarptautinio Erasmus+ projekto Water in our world mobilumą Bulgarijoje.
Sofijos priemiesčio Bozhurishte vidurinėje mokykloje svečiavosi anglų kalbos ir muzikos mokytoja Klelija Rakštytė ir geografijos bei biologijos
mokytoja Akvilė Avlašenkienė kartu su 8b klasės mokinėmis Gintaute Bočiūte ir Andrėja Jakovlevaite. Komanda lankėsi Letets Hristo Toprakchiev mokykloje,
kuri yra šio projekto koordinatorė. Darbotvarkė buvo labai įtempta ir laisvo laiko beveik ir neliko.
Water in our world Portugalijoje Sausio 29 vasario 4 dienomis progimnazijos mokytojų ir mokinių komanda vyko į tarptautinio Erasmus+ projekto Water in our world mobilumą Portugalijoje.
Lisabonos mieste svečiavosi anglų kalbos mokytojos Danutė Klimašauskienė ir Lijana Jurgelienė bei aštuntokės Urtė Peldavičiūtė ir Kristina Šiaulytė.
Komanda lankėsi Forte de Casa mokykloje, kur susipažino su Portugalijos švietimo sistema, ugdymo organizavimo ypatumais, apsilankė pamokose.
Erasmus + tarptautinis projektas WOW - WATER IN OUR WORLD Ragainėje vykdomas Europos sąjungos Erasmus+tarptautinis projektas WOW - WATER IN OUR WORLD. Projekte dalyvauja 6 šalys: Bulgarija, Turkija, Italija, Portugalija, Lenkija ir Lietuva.
WOW - WATER IN OUR WORLD
Įsibėgėjantis tarptautinis projektas WOW - WATER IN OUR WORLD mokytojams ir mokiniams pateikia vis daugiau iššūkių.
Projekto potemė Water in Art suteikė galimybę parodyti savo žinias ir išradingumą. Ne tik progimnazijos mokiniai,
bet ir mokytojai aktyviai įsijungė į šį procesą piešė, tapė, fotografavo, kūrė filmus. Gaila,
ne visiems dalyviams užteko drąsos savo darbus pristatyti komisijai. Komisija aukštai įvertino K. Šiaulytės,
V. Donielos, B. Ponetausko pristatymus. Ypač sužavėjo U. Peldavičiūtės iškalba bei puikios anglų kalbos žinios.
MOKYKLOJE STARTAVO TARPTAUTINIS PROJEKTAS WOW - WATER IN OUR WORLDMokykloje startavo tarptautinis projektas WOW - WATER IN OUR WORLD. Pirmasis darbas, kurį turėjo atlikti mokiniai sukurti projekto logotipą. Progimnazijos mokiniai aktyviai įsijungė į logotipo kūrimo procesą ir pristatė savo darbus mokytojų komisijai. Aukštų komisijos įvertinimų sulaukė U. Peldavičiūtės (8a), G. Bočiūtės (8b), A. Jakovlevaitės (8b), K. Šiaulytės (8b), E. Jarašūno (7a), V. Donielos (6a) ir Š. Liepos (6a) kurti darbai. Komisija ilgai svarstė ir nusprendė, kad geriausiai projekto idėją atspindi bei įgyvendinimo technikomis žavi 8b klasės mokinės Kristinos Šiaulytės kurtas logotipas. Sveikiname nugalėtoją! TARPTAUTINIS PROJEKTAS "WATER IN OUR WORLD" WOWSėkmingai baigusi vykdyti tarptautinį daugiašalės partnerystės Comenius projektą "Life in orur neighbourhood - life in our city. Analysis of living conditions in our urban district and in our city", Ragainės progimnazija vėl laimėjo Europos sąjungos programos Erasmus + tarptautinį projektą "Water in our world" WOW. Projektas bus vykdomas 2016 2018 metais kartu su kolegomis iš Bulgarijos, Italijos, Portugalijos, Turkijos ir Lenkijos. Projekte dalyvaus mokytojai ir 7 8 klasių mokiniai. COMENIUS PROJEKTAS LIFE IN OUR NEIGHBOURHOOD LIFE IN OUR CITY. ANALYSIS OF THE LIVING CONDITIONS IN OUR URBAN DISTRICT AND OUR CITY"Įsivertintas ir sėkmingai baigtas vykdyti tarptautinis daugiašalės partnerystės Comenius projektas "Life in orur neighbourhood - life in our city. Analysis of living conditions in our urban district and in our city". Projekto nauda mokyklos bendruomenei didžiulė. Mokiniai susipažino su bendraamžiais iš keturių Europos šalių, išmoko pažinti ir vertinti šalių išskirtinumą, tobulino anglų kalbos žinias, įgijo naujų ir tobulino turimas kompetencijas, ugdė kūrybiškumą, puoselėjo pilietiškumą. Mokytojai gilino anglų kalbos žinias, turėjo galimybę susipažinti su Suomijos, Vokietijos, Lenkijos ir Belgijos švietimo sistemomis, integravo projektines veiklas į savo dėstomus dalykus. Mokyklos vadovai įgijo tarptautinio projekto vykdymo patirties, kūrė bendradarbiavimo sąlygas Europos mokyklų ir vietos bendruomenėms. Ragainės progimnazijos Comenius komandos viešnagė Miuncheno mieste Vokietijoje Šiaulių Ragainės progimnazija tęsia sėkmingą dalyvavimą tarptautiniame daugiašalės partnerystės Comenius projekte
"Life in orur neighbourhood - life in our city. Analysis of living conditions in our urban district and in our city".
Sausio mėnesį 6-8 klasių mokiniai kartu su mokytojais dalyvavo Comenius partnerių susitikime
Sint-Niklaas mieste Belgijoje.
Tarptautinis daugiašalės partnerystės Comenius projektas "Life in orur neighbourhood - life in our city" tęsiasi. Sausio 12 - 17 dienomis mokinių kamanda kartu su mokytojomis L. Jurgeliene, D. Klimašauskiene ir A. Avlašenkiene dalyvavo Comenius partnerių susitikime Sint-Niklaas mieste Belgijoje. Šį kartą į kelionę vyko Urtė Peldavičiūtė (6a), Marija Žukaitė (7a), Ignas Kondratavičius (8a) ir Kasparas Domkus (8b). Šiaulių Ragainės progimnazija tęsia dalyvavimą Comenius daugiašalės partnerystės projekte Life in our neighbourhood- life in our city. Lapkričio 10-14 dienomis mokykloje viešėjo svečiai iš Vokietijos, Lenkijos, Suomijos ir Belgijos. Pirmąją viešnagės dieną Ragainės progimnazijos mokiniai supažindino svečius su Lietuvos bei Šiaulių istorija bei mokė lietuvių kalbos. Po pietų Comenius draugai vyko ekskursijon po Šiaulių miestą ir lankėsi Kryžių kalne .
Antrąją viešnagės dieną svečiai aplankė tris Lietuvos sostines -
Vilnių, Kernavę bei Trakus . Grįžę iš kelionės, pailsėję, pabendravę šeimose, kitą rytą
svečiai kartu su Ragainės progimnazijos mokiniais
pristatė atsivežtus projektus , dirbo internacionalinėse grupėse, bendravo bei
dalijosi patirtimi vieni
su kitais . Vakare Ragainės progimnazijoje vyko Comenius partnerių
internacionalinė vakaronė. Ragainiškiai ir svečiai parodė namuose atliktas užduotis:
pristatė savo šalį.
Rugsėjo 29 spalio 4 dienomis aštuntų klasių mokiniai Darija Gudaitytė, Matas Beržinskas, Nedas Uzakov ir Arnas Barzda,
lydimi mokytojų komandos, viešėjo Katowice Lenkijoje. Viešnagės metu mokiniai pristatė namuose atliktus darbus,
dalyvavo mokykloje organizuotuose renginiuose. Mokiniai ir mokytojai vyko ekskursijon į Krokuvą, kur lankėsi
Vavelio pilyje bei katedroje, grožėjosi senamiesčio vaizdais. Neišdildomą įspūdį paliko lankymasis Osvencimo
Birkenau koncentracijos stovyklose.
Comenius komanda kovo 31 balandžio 5 dienomis vyksta į Oulu miestą Suomiją. Besiruošdama vizitui komanda atliko daug parengiamųjų darbų. Komandos nariai aktyviai dirbo paprojekčiuose Culture and education (mokytoja Lijana Jurgelienė, Gerda Žalytė, Darija Gudaitytė), Infrastructure (mokytoja Danutė Klimašauskienė, Laura Raubaitė, Miglė Lisinskaitė, Liucija Daraškaitė, Domantė Rumbauskaitė, Robertas Remeika), Sustainability (mokytoja Akvilina Avlašenkienė, Miglė Pilipavičiūtė, Arnas Barzda, Urtė Peldavičiūtė, Dorotėja Kaučikaitė), CityGaps (mokytoja Svetlana Trigarceva, Karolina Svidriūtė). Į kelionę pas Comenius partnerius iš Suomijos vyksta projekto koordinatorė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lijana Jurgelienė, mokyklos direktorė Dinara Vitkuvienė, paprojekčių koordinatorės mokytojos Danutė Klimašauskienė, Akvilina Avlašenkienė, Svetlana Trigarceva bei 7-8 klasių mokiniai Gerda Žalytė, Karolina Svidriūtė, Miglė Pilipavičiūtė ir Laura Raubaitė. Palinkėkime jiems sėkmės! Daugiau informacijos: Comenius (.rar) Ragainės mokytojų ir mokinių komanda svečiavosi Suomijoje Progimnazija laimėjo tarptautinį daugiašalės partnerystės Comenius projektą Life in our neighbourhood life in our city. Analysis of the living conditions in our urban district and our city. Projektas bus vykdomas 2013 2015 metais kartu su kolegomis iš Vokietijos, Belgijos, Suomijos ir Lenkijos. Projekte dalyvaus mokytojai ir 7 8 klasių mokiniai. Daugiau informacijos: Comenius (.ppt) PROGRAMA ANTRAS ŽINGSNISRagainės progimnazija pradinėse klasėse vykdo programą Antras žingsnis (Second step). Tai socialinius emocinius įgūdžius ugdanti bei stiprinanti programa. Jos esmė - mažinti vaikų agresyvų elgesį, išmokyti vaikus susitvarkyti su savo jausmais, atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes. Su programos medžiaga dirba mokantis klasę mokytojas, kuris dalyvavo specialiuose 24 valandų Antrojo žingsnio programos mokymuose bei gavo tai patvirtinantį pažymėjimą. Programa yra taikoma kaip prevencinė smurto mažinimo priemonė. PROJEKTAS "MES RŪŠIUOJAM"Šiaulių Ragainės progimnazija dalyvauja aplinkosauginiame projekte "MES RŪŠIUOJAM". Rugsėjo 20 dieną visoje Lietuvoje prasidėjo unikalus aplinkos apsaugos projektas Mes rūšiuojam, kurį organizuoja Gamintojų ir Importuotojų Asociacija, VšĮ Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija ir UAB Atliekų tvarkymo centras. Projektas vyksta 2012-2016 mokslo metais. Projekto metu iš Projekte dalyvaujančių įstaigų bus renkamos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekos. Sąrašas, kokias atliekas reikia rinkti http://mesrusiuojam.lt/renkamos-atliekos/ Projektas Mes rūšiuojam bus suskaidytas į dvi atskiras akcijas viena jų prasideda rugsėjį ir tęsis iki sausio, o kita prasidės kovą ir baigsis prieš mokslo metų pabaigą. Po kiekvienos akcijos rezultatai bus sumuojami, skaičiuojami surinkti taškai, taip pat bus sudaryta galimybė pasirinkti dovanas. Akcijų metu dalyviai sutartu laiku į sutartas vietas atgabens seną, nenaudojamą elektroniką, akumuliatorius, baterijas. Nešiojamosioms baterijoms ir akumuliatoriams rinkti jau yra išdalintos specialios talpos. Prizai mokiniams ir mokykloms už atliekų rinkimą. Plačiau: http://mesrusiuojam.lt/?s=prizai Projekto Mes rūšiuojam pagrindinis tikslas skatinti ir mokyti visuomenę, o ypač švietimo įstaigų auklėtinius moksleivius, studentus, darželinukus rūšiuoti ir rinkti atskirai elektros ir elektroninės įrangos bei nešiojamųjų baterijų atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis bei mažinti aplinkos taršą. MES RŪŠIUOJAM PRISIJUNK IR TU! PROJEKTAS PIENAS VAIKAMS2010 metų gruodžio mėnesį mokykla prisijungė prie Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijos koordinuojamos programos Pienas vaikams. Visi pradinių klasių mokiniai ir priešmokyklinio ugdymo grupės auklėtiniai kasdien gauna nemokamo pieno ar jo produktų. PROJEKTAS PARAMA UŽ REMIAMŲ VAISIŲ IR DARŽOVIŲ SUVARTOJIMĄ ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE2010 metų gruodžio mėnesį mokyklai prisijungus prie projekto Parama už remiamų vaisių ir daržovių suvartojimą švietimo įstaigose, mokyklos pradinių klasių mokiniai tris kartus per savaitę gauna nemokamų vaisių ar daržovių.
|
||
Biudžetinė įstaiga, kodas juridinių asmenų registre:190531756 |
||
Šiaulių miesto savivaldybė, © Lidija Zaikina, 2020 |